Pieejas kontroles sistēmas

Pieejas kontroles sistēma (PKS) ir sistēma, kas paredzētas personas identifikācijai uzņēmumā vai kādā citā organizācijā, kā arī, lai kontrolētu tās pieeju uzņēmuma telpām. Katram sistēmas lietotājam (uzņēmuma/organizācijas darbiniekam) izsniedz personas identifikatoru (elektronisko atslēgu, karti ar magnētisko strīpu, čip-karti vai bezkontakta karti), kurā ir iekodēts unikāls kods. Kad darbinieks vēlas iekļūt kādā telpā, viņš pievieto identifikatoru pie speciāla nolasītāja. Nolasītājs nolasa kodu un nosūta to vadības modulim, kuram atmiņā ir visu to atslēgu kodi, kuriem ir pieeja šai telpai. Ja nolasītais kods ir moduļa kodu sarakstā, tas nodod signālu izpildierīcei – elektromagnētiskai durvju slēdzenei, aizbīdnim vai turniketam, un darbinieks var iekļūt telpā.

Identifikācijas līdzekļu veidi

Elektroniskās atslēgas
DALLAS elektroniskās atslēgas izskatās pēc miniatūras baterijas - “tabletītes" (skat. attēlu). Patiesībā tā sastāv no mikroshēmas, kas ievietota triecienizturīgā metāla korpusā. Atslēga ir iestiprināta specializētā plastikas turētājā (skat. attēlu), kuru var nēsāt kā atslēgas piekaru. Mūsuprāt, pieejas kontroles sistēmām, kas izmato DALLAS atslēgas kā identifikācijas līdzekli, ir viena no labākajām cenas - kvalitātes attiecībām (kalpošanas laiks, drošība, ērtas ērtība utt.). Neskatoties uz DALLAS atslēgas vienkāršību, katrai atslēgai ir savs unikāls kods, t.i. otras atslēgas ar tādu pašu kodu neeksistē un to viltot ir praktiski neiespējams

Elektronisko atslēgu priekšrocības:

  • ilgs kalpošanas laiks - 10 gadu garantija
  • drošība pret nelabvēlīgiem ārējiem apstākļiem – atslēgas korpuss ir triecienizturīgs, hermētiski noslēgts, izturīgs pret mitrumu un putekļiem
  • unikāls (64-bitu) elektroniskais kods
  • ātra informācijas nolasīšana un ērta lietošana
  • vienkārša un salīdzinoši lēta nolasīšanas iekārta
  • spēj darboties nelabvēlīgos apstākļos(uz ielas)
Magnētiskās kartes
Kartes ar magnētisko svītru tiek lietotas visā pasaulē kā norēķinu, klubu biedru, atlaižu kartes. Magnētisko karšu īpatnība ir tā, ka ar speciālas aparatūras palīdzību var patstāvīgi kodēt magnētiskās svītru informāciju. Ir izveidojusies virkne starptautisku standartu, kuri nosaka karšu izmērus, magnētiskās svītru rādītājus, informācijas kodēšanas metodes utt.

Magnētisko karšu priekšrocības:

  • zema karšu izgatavošanas cenas
  • uz kartes var uzdrukāt papildus grafisko informāciju (vārdu, uzvārdu, fotogrāfiju utt.)
Bezkontakta kartes
Bezkontakta karte ir moderns, prestižs un ērti lietojams elektroniskais personas identifikators. Tā izskatās pēc vienkāršas plastikāta kartes, bet plastikāta kartes iekšienē atrodas mikročips, kuram ir elektroniskais kods un neliela antena. Informācijas nolasīšana notiek no attāluma (parasti 5-30cm attālumā) bez tieša kartes kontakta ar nolasītāju. Piemēram, ja šādi nolasītāji tiek uzstādīti autostāvvietā, automašīnas vadītājam pietiek izstiept roku ar karti no automašīnas, lai identificētu sevi un iekļūtu autostāvvietā. Tādēļ bezkontakta kartes saglabā savu ārējo izskatu daudz ilgāk nekā magnētiskās kartes, kā arī nodrošina drošu darbu nelabvēlīgos apstākļos – uz ielas aukstā vai mitrā laikā, putekļos utt. Bezkontakta nolasītāju var iebūvēt sienā, lai noslēptu to apmeklētāju skatam un paaugstinātu konfidencialitāti, pie tam tas praktiski neietekmē nolasīšanas kvalitāti.

Bezkontakta karšu priekšrocības:

  • ērta lietošana
  • iespēja noslēpt nolasīšanas iekārtu sienā
  • ilgs karšu un nolasītāja kalpošanas laiks
  • droša darbība nelabvēlīgos laika apstākļos (uz ielas)
  • unikāls elektroniskais kods
  • iespēja uzdrukāt uz kartes papildus informāciju
Kāpēc ir vajadzīga pieejas kontroles sistēmas ?

Drošība pret nepiederošu personu iekļūšanu
Pieejas kontroles sistēma nodrošinās jūsu uzņēmuma personāla un telpu drošību. Telpās varēs iekļūt vienīgi tie cilvēki, kuriem ir tiesības to darīt vai, kurus jūs vēlaties satikt. Nepiederošas personas netraucēs personālu un neapdraudēs jūsu īpašumu.
Personāla kontrole
Ar pieejas kontroles sistēmu var kontrolēt personāla pārvietošanos uzņēmumā. Visas sistēmas lietotāju darbības tiek piereģistrētas sistēmas žurnālā. Uz datora monitora iespējams reālā laikā novērot, kur atrodas cilvēki un kādā stāvoklī atrodas izpildierīces (durvis aizvērtas, atvērtas, pieslēgtas signalizācijai). Tas atvieglo apsardzes darbu un palīdz kontrolēt un novērot notikumus uzņēmumā.
Visu durvju atvēršana ar vienu identifikatoru
Katrām durvīm nav vajadzīga sava atslēga - jūs ar vienu un to pašu identifikatoru varēsiet ērti un ātri atvērt jebkuras durvis, kuras jums ir tiesības atvēr
Iespēja uzstādīt signalizāciju ar atslēgu
Ar to pašu identifikatoru, ar kuru var atvērt durvis, var arī ieslēgt telpai signalizāciju. Ja ir kāda telpa, kurā nedrīkst neviens iekļūt jūsu īslaicīgas prombūtnes laikā, tai var pieslēgt signalizāciju ar jūsu identifikatora palīdzību.

Kā izvēlēties piemērotāko PKS?

Tas, kāda pieejas kontroles sistēma (PKS) Jums ir pati piemērotākā ir atkarīgs no Jūsu uzņēmuma raksturojuma (darbinieku skaita, telpu skaita, telpu izvietojuma utt.) un no tā, kādas prasības jums ir pret šo sistēmu

Sistēma bez datora
ACT 2204 ir vienkāršākā pieejas kontroles sistēma bez datora. Šī sistēma sastāv no nolasītāja un vadības moduļa, kas tiek uzstādīti katrām durvīm atsevišķi, un tā veic PKS pamatfunkcijas – nodrošina pieejas kontroli un signalizācijas uzlikšanu/noņemšanu ar vienu un to pašu identifikatoru. Mēs iesakām ACT 2204, ja:
  • jums ir neliels sistēmas lietotāju skaits (1-50)
  • jums ir neliels kontrolējamo telpu skaits (1-3)
  • jums pietiek ar pieejas kontroles sistēmas pamatfunkcijām – pieejas kontroli, signalizācijas uzstādīšanu iespēju
D`ACCESS - sistēma ar datoru
D`ACCESSS ir sistēma, kas sastāv no nolasītājiem un vadības moduļiem, bet atšķirībā no ACT2204 tie ir savienoti ar speciālu moduli – priekšprocesoru, vienā sistēmā, kas dod iespēju saņemt dažādas atskaites un nodrošina plašas personāla kontroles iespējas. Iesakām izvēlēties D`ACCESS, ja:
  • Jums ir vidējs vai liels sistēmas lietotāju skaits
  • Jums ir vidējs kontrolējamo telpu skaits(3-30)
  • papildus pieejas kontroles iespējai, jūs vēlaties zināt, kādi cilvēki, kad, kādās telpās ir bijuši
  • Jūs vēlaties, lai sardzes vietā monitorā būtu redzami visi sistēmas notikumi (durvju atvēršana, aizvēršana, signalizācijas uzlikšana utt.)
  • Jūs vēlaties veikt personāla darba laika uzskaiti
D`ACCESS - daudzlietotāju datoru sistēma
D`ACCESS 2000 ir sistēma, kas sastāv no vairākām apakšsistēmām ar vienu datoru, kas savstarpēji ir saistītas ar pieejas kontroles serveri. Tas ļauj apvienot vienā PKS vairākas ēkas, kas viena no otra atrodas neierobežotā attālumā. Iesakām izvēlēties D`ACCESS, ja:
  • Jums ir liels sistēmas lietotāju skaits
  • Jums ir liels kontrolējamo telpu skaits
  • Jums nepieciešams veikt visas tās funkcijas, kuras veic sistēma D`ACCESS
  • Jūsu uzņēmums atrodas vairākās ēkās un jūs vēlaties tām visām vienotu PKS
  • Jūs vēlaties integrēt PKS ar kadru daļas sistēmu, grāmatvedības sistēmu vai sardzes sistēmu

 

Sistēmas apraksts

ACT 2204 - sistēma bez datora
ACT 2204 ir pati vienkāršākā no mūsu piedāvātajām pieejas kontroles sistēmām, tā ir paredzēta pieejas kontrolei un signalizācijas organizēšanai, izmantojot personīgās elektroniskās atslēgas, magnētiskās un bezkontakta kartītes.
ACT 2204 pamatīpašības:
  • vienas un tās pašas atslēgas izmantošana gan pieejas kontrolei, gan uzlikšanai/noņemšanai no signalizācijas
  • dažādu izpildierīču vadība
  • korpusa uzlaušanas un nolasītāja atslēgšanas signalizācija
  • ātra programmēšana ar master-atslēgas palīdzību
  • lietotāja tiesību programmēšana signalizācijas uzlikšanai/noņemšanai
  • izpildierīces nostrādāšanas laika programmēšana
  • ieprogrammēto datu saglabāšana, barošana sprieguma pazušanas gadījumā
  • apsardzes kontūra un durvju atvēršanas sensora pieslēgšana
  • power save režīms
  • ierīkots elektroniskais patērējamās strāvas ierobežotājs

Vadības modulis ACT 2204
koordinē visu pārējo sistēmas sastāvdaļu darbību. Tas saņem elektronisko kodu no nolasītāja un signālus par atvēršanas pogas nospiešanu, signalizācijas nostrādāšanu un durvju atvēršanu. ACT 2204 apstrādā šos signālus un ja ir tāda vajadzība iedarbina elektroslēdzenes magnētu, trauksmes signālu vai kādu citu izpildierīci.

Nolasītājs
Nolasītājs parasti atrodas ārpus durvīm un pie tā tiek pielikts personālais elektroniskais identifikators, kad persona vēlas iekļūt kādā telpā. Tas nolasa elektronisko kodu no identifikatora un nosūta to vadības modulim, kurš pārbauda vai šīs atslēgas īpašniekam ir tiesības iekļūt telpā. Nolasītāja veids ir atkarīgs no tā kādu identifikācijas līdzekli  jūs lietojat

Izpildierīces
Izpildierīces ir elektromagnētiska durvju slēdzene vai aizbīdnis. Šī ir ierīce, kas saņem no vadības moduļa komandu atvērt durvis vai pacelt barjeru – ielaist personu telpā

Elektroslēdzenes atvēršanas poga
Šī poga ir ērts līdzeklis, lai ielaistu telpā cilvēku, kuram nav sava identifikatora, bet kuru jūs vēlaties sastapt (apmeklētājs, klients utt.). Parasti poga atrodas pie sekretāres darba vietas un tādā veidā viņa var ērti kontrolēt, kurus cilvēkus ielaist un kurus nē.

Signalizācijas sensors
Ja ACT 2204 atrodas signalizācijas režīmā un nostrādā signalizācijas sensors (uztverta kustība, izsists stikls utt.), tas noraida signālu vadības modulim, kurš savukārt iedarbina trauksmes signālu. Sistēmai var pieslēgt jebkādu NC/NO tipa sensorus.

Durvju atvēršanas sensors
Durvju atvēršanas sensors ir paredzēts, lai noteiktu vai durvis dotajā mirklī ir aizvērtas vai atvērtas. Ja cilvēks ir aizmirsis aizvērt aiz sevis durvis, tad durvju aizvēršanas sensors signalizēs vadības modulim par vaļējām durvīm, tas savukārt pēc neilga laika iedarbinās skaņas signālu. Ja durvis tiks atvērtas (uzlauztas) brīdī, kad telpai ir uzstādīta signalizācija, durvju atvēršanas sensors signalizēs vadības modulis un tiks iedarbināts trauksmes signāls

Trauksmes signāls
Trauksmes signāls ir paredzēts, lai ziņotu atbildīgajam darbiniekam (sargam) par pārkāpumu. ACT 2204 iedarbina trauksmes signāls tiek ieslēgts, ja:

  • tiek atvērtas vai uzlauztas durvis, kamēr telpai ir uzlikta signalizācija
  • nostrādā signalizācijas sensors, kamēr telpai ir uzlikta signalizācija
  • tiek atslēgts nolasītājs
  • tiek atvērts vai uzlauzts vadības moduļa korpuss

Daudzlietotāju datoru sistēma D'ACCESS

Jaunas paaudzes pieejas kontroles sistēma, kas balstīta uz mūsdienīgām identifikācijas un datu apstrādes tehnoloģijām.
Sistēma D’ACCESS ir paredzēta lai automatizētu pieejas kontroli un darba laika uzskaiti vidējos un lielos uzņēmumos, kurām ir vairākas apakšnodaļas un filiāles.
Mūsu sistēma ļauj organizēt automatizētas caurlaides, novērst nepiederošu personu iekļūšanu dienesta telpās un zonās, kontrolēt darbinieku atrašanos telpās un uzņēmuma teritorijā, automātiski saskaitīt darbinieku nostrādāto laiku, kā arī ģenerēt darba laika uzskaites tabulu un atskaites par darbinieku kavējumiem. Bez tam, sistēmā pastāv iespēja integrēt to ar kadru daļas, darba un algas, grāmatvedības un uzņēmuma dokumentu apgrozījuma automatizācijas sistēmām.
Sistēma automātiski formē atskaites attiecīgajām uzņēmuma apakšnodaļām pēc jebkuriem parametriem (kavējumi, darbinieku aiziešana pirms laika, summārās un detaļu atskaites par dienu, nedēļu, mēnesi, ceturksni, gadu un par brīvi izvēlētu periodu, izvēles saraksti). Pastāv iespēja formēt nepieciešamās statistiskās atskaites.
Sistēmā ir paredzēts nozīmēt darbiniekiem jebkuru darba grafiku, kas pieņemts uzņēmumā (fiksētais, maiņu, slīdošais, brīvais u.c.), kā arī ļauj uzskaitīt virsstundas un nakts stundas.
Sistēmas ieviešana būtiski paaugstina drošības dienesta, KD un DAD darba efektivitāti, daudzos gadījumos ļaujot samazināt štata vienības.

pamatfunkcijas

  • Signalizācijas un apsardzes datorizētas pults izveidošana
  • Darbinieku, kas reģistrējas caurlaidē, fotogrāfijas attēlošana datorizētā pultī
  • Apmeklētāju uzskaite
  • Transporta caurlaižu organizēšana
  • Tādu dokumentu kā slimības lapas un komandējuma lapas, pavēles par atvaļinājumiem u.c. ievadīšana sistēmā, to izmantošanai darba laika uzskaitē
  • Sistēmas lietotāju visu darbību reģistrācija
  • Neierobežots atslēgu un kontrolējamo objektu daudzums
  • Neierobežots attāluma lielums starp kontrolējamiem objektiem un centrālo vadības moduli
  • Neierobežots automatizēto darba vietu skaits

Kāpēc izvēlēties tieši D'ACCESS ?
Mūsu piedāvājamajai sistēmai ir sekojošas priekšrocības:

  • Nav nepieciešams izveidot papildus sakaru līnijas darba vietu savstarpējai darbībai, tiek izmantots esošais lokālais tīkls
  • Pastāv iespēja integrēt ar citu ražotāju sistēmām, tajā skaitā ar kadru daļas, darba un algas, grāmatvedības un uzņēmuma dokumentu apgrozījuma sistēmām
  • Viegli iespējams uzaudzēt un maštabēt darbinieku, kontrolējamo objektu vai sistēmas darba vietu skaitu, tās palielināšanās gadījumā
  • Darbojas jūsu izvēlētajā valodā (latviešu, angļu, krievu) un viegli var tikt iztulkota citās valodās.

Kopējā struktūra

    

Sistēma sastāv no sekojošiem pamat moduļiem:

  • Pieejas kontroles servera – sistēmas vadības centrālā moduļa;
  • Automatizēta darba vieta (ADV) caurlaižu birojs – personīgo elektronisko atslēgu izsniegšanas procedūras automatizēšanai un attiecīgo tiesību nozīmēšanai;
  • Nodaļas menedžera ADV (apakšnodaļas, ceha vai uzņēmuma) – darbinieku darba laiku un pieejas kontrolējamās telpās atskaišu formēšanas automatizācijai;
  • Sardzes ADV – datorizētas sardzes pults izveidošanai un caurlaižu izsniegšanai apmeklētājiem;
  • Sistēmas administratora ADV – tehniskajam personālam, kas apkalpo sistēmu.

Tehniskie raksturojumi
Sistēmai ir moduļu struktūra un tā var funkcionēt uz viena vai vairākiem datoriem. Pie tam var tikt organizēts nepieciešamais darba vietu daudzums (piemēram, katrs nodaļas vadītājs var uz sava datora caurskatīt atskaites par savu darbinieku darba laikiem).
Visi sistēmas pamatmoduļi var būt savienoti viens ar otru pa lokālo tīklu, caur Internetu vai jebkuru citu sakaru līniju, kas uztur protokolu TCP/IP, pateicoties kam var centralizēti vadīt apakšnodaļas un objektus, kas atrodas neierobežotā attālumā.
Kā caurlaides var tikt izmantotas elektroniskās atslēgas, smart-kartes, magnētiskās un bezkontakta kartes.
Sistēmas datu bāze funkcionē Microsoft SQL Server vidē. Visi sistēmas programmu moduļi ir 32-bitu pielikumi un funkcionē no operāciju sistēmas Microsoft Windows vadības.


www.omega.lv